گزارش شبکه آفتاب از توانمندی شرکت صنایع لبنی اراک (صلا)

4,477
منتشر شده در 18 اکتبر, 2019 توسط
پاکت شیر سه گوش در خاطرات ۳۵ سال پیش بسیاری از شما نقش بسته است که  بعنوان تغذیه رایگان در مدارس عرضه می شد و طعم دلپذیر آن هنوز در یاد و خاطره ها زنده است. از ۳۵ سال پیش شیر سه گوش این شرکت جزو تفکیک ناپذیر تغذیه دانش آموزان دیروز بوده و امروز هم همان کیفیت در بسته بندی جدید به کودکان امروز ارائه می شود.
این شرکت واقع در ابتدای شهر اراک و در استان مرکزی از موقعیت جغرافیایی بسیار خوبی برخوردار است  زیرا  به اکثر استانهای کشور دسترسی داشته و  این امر هزینه ارسال محصول را کاهش داده و نوعی مزیت برای کارخانه محسوب می شود.
این شرکت در دوره های زمانی مختلف بعنوان  یکی از کارخانه های تولید کننده عمده شیر مدرسه همکاری بسیار نزدیکی با آموزش و پرورش داشته و در این راستا موفق به دریافت تقدیرنامه های بسیاری از کمیته ملی شیر مدارس شده است.
این شرکت در سال ۱۳۵۵  بنیان گذاشته شد و پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی  در یک مقطع زمانی به بانک کشاورزی و سپس به صندوق بازنشستگی وزارت جهاد کشاورزی  واگذار شد. امروزه شرکت صنایع لبنی اراک (صلا) یکی از شرکتهای تابعه صندوق بازنشستگی جهاد  ( صبا جهاد )  است و رسالت خود را تأمین لبنیات با کیفیت سفره هر ایرانی قرار داده است.

این شرکت در تاریخ ۱۳۵۵/۱/۲۹ با نام شرکت کشت و صنعت اراک تأسیس و تحت شماره ۲۷۹۴ در اداره ثبت شرکتها به ثبت رسید. شیر پاستوریزه بطری از اولین محصولات تولیدی این شرکت بوده و همچنین اولین دستگاه بسته بندی شیر سه گوش استریل  توسط شرکت تتراپک در این شرکت مستقر شد که بخش مهمی از شیر مدارس سالهای دور را تأمین می کرده است.

در ۱۳۸۱/۲/۵نام شرکت به صنایع لبنی اراک تغییر یافت و نام تجاری محصولات با برند ” صلا ” برگرفته از حروف اول کلمات نام شرکت به بازار عرضه شد. امروزه محصولات متنوعی چون شیر ، پنیر، خامه، ماست و دوغ با برند صلا تولید و به هموطنان عزیز عرضه می شود.در سال ۹۰ سری جدید محصولات با نام تجاری ” نونوش” وارد بازار شد که شامل انواع شیرهای طعم دار سه گوش و چهار گوش بوده و با طرحهای فانتزی مورد استقبال طیف وسیعی از کودکان و نوجوانان قرار گرفته است.

امروزه شرکت  صباجهاد یکی از شرکتهای هلدینگ صندوق بازنشستگی کشوری است.

مجموعه برچسب

افزودن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.