ویدیو/ مهندس امیررضا ثابت پی در گفتگو با اگروفود تی وی از لزوم تشکیل وزارت غذا میگوید

2,856
منتشر شده در 6 سپتامبر, 2020 توسط

خلاصه  ویدیو : رئیس هیئت مدیره فدراسیون صنایع غذایی با اشاره به لزوم تشکیل وزارت غذا در کشور گفت : متاسفانه صنعت غذای کشور فاقد یک متولی است و گاهاً موازی کاری و عدم هماهنگی در ارگانهای دولتی باعث لطمه زیاد به این صنعت شده است.

ارگانهایی نظیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که با ایجاد معاونت غذا و دارو که اغلب یک داروساز بر مسند آن می باشد کار نظارتی را انجام می دهد . و یا وزارت صنعت، معدن و تجارت که در این دستگاه نیز بیشتر به صنایع دیگر از جمله فولاد، خودرو، پتروشیمی و … اهمیت می دهند و در بحث تجارت نیز به همین صورت است.

 

وزارت جهاد کشاورزی نیز از این قاعده مستثنی نیست و در بخش جهاد و ساختن راهها و عمرانی فعالیت بیشتری دارد و در بخش کشاورزی نیز بیشتر به دنبال تهیه مایحتاج و کالاهای اساسی در زمان های مورد نظر هستند تا سیاستگذاری در بخش صنعت غذا. جدا از این در بخش کشاورزی نیز هر سال شاهد مشکلات و کمبود نوبتی محصولاتی نظیر پیاز، سیب زمینی، گوجه فرنگی و… بخاطر عدم برنامه ریزی صحیح هستیم.

در سازمان ملی استاندارد نیز که صرفاً در بخش استاندارد و کلی بودن موضوع و قوانین خاص خود شاهد نظارت هستیم که در برخی موارد متناقض با اداره کل غذا، سازمان غذا و دارو است.

ثابت پی در این ارتباط افزود به عقیده من باید از هر وزارتخانه نهاد مرتبط با صنعت غذا را جدا کرد و در یک وزارتخانه و یا سازمان منحصر به صنعت غذا جای داد بعنوان مثال سازمان تعاون روستایی از وزارت کشاورزی، اداره کل غذا از وزارت بهداشت و…  و نه اینکه ۶-۵ ناظر از بخش ها و دستگاههای مختلف به موازی کاری و یادآوری قانونهایی که در سالهای قبل مثلا ۱۳۵۲ تصویب شده بپردازند.

برای مشاهده  این ویدیو روی عکس یا دکمه play را بزنید .

مجموعه برچسب

افزودن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.