صالح ادیب زاده بنیانگذار گروه توسعه صنایع غذایی تحفه

1,937
منتشر شده در 22 دسامبر, 2020 توسط

صالح ادیب زاده در سال ۱۳۳۹ به دنیا آمدند. ایشان یکی از کارآفرینان برتر ملی هستند که سال هاست در حوزه محصولات دریایی فعالیت دارند.

ایشان تا پایان تحصیلات متوسطه در ایران بودند و سپس برای ادامه تحصیلات به انگلستان نقل مکان کردند. اما حس وطن پرستی و  سازندگی باعث شد پس از اخذ مدرک کارشناسی فیزیک به ایران بازگردند.

همزمان با بازگشت به وطن کار خود را نزد پدرشان در صرافی شروع کردند اما فکر تولید و کمک به چرخه تولید ملی لحظه ای از فکرشان بیرون نیامد تا بالاخره در اوایل دهه ۷۰ علی رغم اینکه می توانستند شغل پدری خود را به راحتی ادامه دهند، تصمیم گرفتند وارد حوزه تولید مواد غذایی شوند تا فردی موثر برای کشور خود باشند.

پس از چندسال کار مرتبط در زمینه محصولات دریایی و حمل و نقل ماهی و میگو در نقاط مختلف ایران، یکی از محروم ترین نقاط کشور را برای شروع کار تولیدی خود و اشتغالزایی انتخاب کردند تا در حد توان فقر را از بین ببرند و شرایط نامساعد محیط را تغییر بدهند.

سال ۷۴ در شرایط سخت مرزی اولین مزرعه پرورش میگو را راه اندازی کردند و مدتی بعد، اولین خط تولید ماهی تون تحفه شروع به کار کرد. در این مسیر بارها موانع و شرایط سخت را پشت سر گذاشتند و توانستند اهداف خود را از فراز و نشیب های اقتصادی به سلامت بگذرانند. اعتقاد قلبی ایشان این است که هیچ بن بستی در  مسیر وجود ندارد و همیشه راهی برای ادامه دادن هست.

به گفته صالح ادیب زاده هدف این نیست که تحفه بزرگترین تولید کننده کنسرو ماهی تون باشد، بلکه هدف این است که اقدامات ارزشمند اجتماعی، صنفی، علمی و صنعتی انجام شود.

برند تحفه کار خود را با دو همراه آغاز کرد اما اکنون بیش از ۷۰۰ نفر در این مجموعه مانند خانواده در مسیر اهداف مشتاقانه تلاش می کنند.

 

 

گفتگوی کوتاهی با ایشان انجام داده ایم که در ادامه توجه شما را به آن جلب می کنیم

مجموعه برچسب

افزودن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.